marți, 22 februarie 2011

Eclere






De foarte mult timp nu mi-au iesit atat de bune eclerele, si asta se datoreaza sfaturilor Laurei: http://www.retetecalamama.ro/2011/01/ecler-reteta-si-cateva-sfaturi.html. Nu ma asteptam sa creasca prea mult, asa ca am facut niste "monstri de eclere".

Ingrediente:

  • 200 de ml. de apa
  • 1 praf de sare
  • 125 de grame de faina, am mai pus un pumn :P
  • 120 de ml. de ulei
  • 4 oua -am folosit 5
  • umpluturi la alegere, eu am folosit budinca de vanilie, de ciocolata si de frisca, care mi-a placut cel mai mult
  • se poate finisa cu glazura de ciocolata, zahar pudra. Eu am folosit o glazura la rece (8 lg zahar pudra, 3 lg cacao, 3 lg apa fierbinte si 2 de ulei. Se amesteca ingredientele uscate, apoi se pune apa si uleiul. Se foloseste repede pentru a nu se intari.)
Preparare:

Apa si uleiul se toarna intr-o craticioara, se adauga sarea si se pune craticioara pe foc . Cand amestecul din oala clocoteste, se adauga faina, toata deodata. Se amesteca bine pana ce tot lichidul e absorbit si amestecul arata ca o mamaliga consitenta. Se da deoparte si se lasa sa se raceasca pana la temperatura camerei, dupa care se adauga cate 1 ou, pe rand mixand bine pana la incorporarea acestuia. Nu se adauga urmatorul ou pana ce primul nu este bine absorbit in aluat. Este posibil ca aluatul sa ceara 4-5 oua, in functie de dimensiunea acestora, pana va avea o consistenta cremoasa .

Iata cum sta treaba cu cuptorul: il incingeti bine, bine de tot, eu l-am incins la 210 grade Celsius.

Din aluat se formeaza ecleruri lunguiete, cu ajutorul unei pungi taiata la varf-eu am taiat cam mult, de aceea au iesit foarte mari. Deasemenea, lasati loc suficient intre ele si pe largime.


Tava se introduce in cuptorul deja bine incins, in partea superioara, unde este temperatura cea mai mare. Pentru niciun motiv nu deschideti usa cuptorului in primele 10-15 minute, altfel eclerurile se vor prabusi.

Fiti cu ochii pe ele, si dupa ce au crescut si s-au si rumenit deja, atat ca sa va faca cu ochiul, deschideti binisor cuptorul si mutati tava in jumatatea inferioara, apoi reduceti temperatura la 170 de grade Celsius. Coaceti in continuare 15-20 de minute, pana cand eclerurile vor fi bine uscate in interior, fara urma de aluat cleios.

"De mare folos, daca aveti un cuptor incapatanat din cale-afara, poate fi si urmatorul pont: dupa 20 de minute de coacere la 210 grade, timp in care eclerurile au crescut si s-au rumenit, scoateti tava si intepati fiecare ecler cu varful unui cutit, pentru a permite aburilor sa iasa din interiorul lor. Reduceti focul si coaceti in continuare 10-15 minute."

Eclerurile le-am taiat pe lungime si le-am umplut cu budinca racita. Am pus deasupra glazura si am trecut la degustat :)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cauta reteta