joi, 17 februarie 2011

Pulpe si aripioare crocante la cuptor


Scuze pentru poza, nu e cea mai clara, dar foamea era mare asa ca nu am facut mai multe :P Sursa retetei: http://www.retetecalamama.ro/2010/04/pulpe-si-aripioare-crocante-la-cuptor.html

Ingrediente:

2 pulpe inferioare de pui
2 pulpe superioare de pui
2 aripioare de pui
1 lingura de paprika dulce (cine prefera mai picant, poate sa faca un amestec intre paprika dulce si iute)
3 linguri cu varf de faina (integrala am folosit eu)
2 linguri cu fulgi de cocos-nu am avut :P
3 linguri cu varf de chips de cartofi maruntiti (sau pesmet)
1/2 de ceapa mica
2 catei de usturoi
2 linguri cu varf cu mustar
40 de ml. de ulei de masline extravirgin/floarea soarelui
sare si piper

Preparare:

Bucatile de pui se sareaza si se pipereaza. Mustarul se amesteca cu uleiul turnat putin cate putin, obtinand un sos dens, ca o maioneza. Se adauga ceapa si usturoiul foarte fin tocate. Pentru prepararea amestecului pentru crusta, fiecare este liber sa combine conform gusturilor sale, fiind permise o multime de combinatii de ierburi uscate si tot felul de condimente. Eu am amestecat faina cu paprika, si cele 3 linguri de pesmet.
Bucatile de pui sarate si piperate se ung pe toata suprafata cu sosul de mustar, ulei si ceapa, apoi se tavalesc prin amestecul pentru crusta, acoperindu-le bine.
Se aseaza bucatile astfel pregatite intr-o tava acoperita cu hartie de copt, alaturi de 2 cartofi pt garnitura.

Se introduce tava in cuptorul preincins la 200 de grade (ventilat, daca e posibil). Timpul de coacere variaza in functie de marimea bucatilor de pui, eu le-am le-am intors dupa 20 de minute, continuand coacerea pana la trecerea a 45 de minute, in total. Puiul este gata atunci cand are crusta rumena fara a fi arsa iar intepandu-l adanc cu o scobitoare nu elibereaza deloc sange.

Merge cu orice garnitura se prefera, noi am optat pentru salata verde si cartofi la cuptor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cauta reteta