luni, 20 decembrie 2010

Piersici




Aceasta reteta am facut-o si anul trecut de Craciun, mi-a placut foarte mult asa ca am repetat-o. Sursa: http://veronicascakes.blogspot.com/2007/12/piersici.html

ngrdiente-aluat

- 3 oua
- 200g zahar pudra
- 200ml ulei
- 1 pac. praf copt
- 1 pac. zahar veniliat
- 1 lamiie coaja
- 600-700g faina (mie mi-au intrat doar 600)

Ingrediente-umplutura:


- 250g nuci macinate
- 50g zahar pudra
- 20g cacao
- 1 pachetel de zahar vaniliat
- 10 lingurite rom-am pus whiskey
- 6 lingurite marmelada acrisoara
- 2 lingurite suc lamiie
- 2 lingurite suc portocale, am pus jumatate de portocala :P
- esenta de migdale

Ingrediente-decor:

-catva linguri de whiskey
-Cocos colorat

Mod preparare-aluat:

Se freaca ouale cu zaharul,zaharul vaniliat,coaja de lamiie si se adaoga uleiul alternativ cu faina i prealabil amestecata cu praful de copt.Se pot pune de la 600g faina pina la 700g.deoarece depinde de marimea oualor.Se framinta un aluat din care se formeaza bilute cu greutatea de6-7 g.Acestea se aseaza pe o tava captusita cu hirtie de cpt cu o distanta de 2-3 cm intre ele.Se apasa putin pe fiecare biluta sa nu creasca prea mult in inaltime si se coc la o temp de 170 grade 15-20 min.Cind incep sa prinda putina culoare de jur imprejur atunci sint gata.Dupa ce toate cojile de piersici sint coapte ,cu ajutorul unui virf de cutit mic de buc. se scobesc cojile in asa fel incat in gaura obtinuta sa intre umplutura.

Mod preparare-umplutura:

Din pesmetul obtinut de la scobirea cojilor de piersici se amesteca cu nucile macinate (pot fii si citeva fin zdrobite printre ele si daca inainte de macinare vor fii si putin prajite vor fii si mai bune la gust,piersicile), cu cacaoa, cu zaharul si zaharul vaniliat. Toate aceste ingrediente uscate se amesteca bine dupa care se adauga restul ingredientelor si se framanta umplutura bine pana devine nici prea moale nici prea tare, numai buna de umplut cojile de piersici cate 2.

Mod-decorare:

Se pune Whiskey-ul cu apa intr-un castronel, se scufunda piersicile apoi se tavalesc prin cocosul colorat, pus pe o farfurie. Am facut anul trecut si colorate apoi date prin zahar dar mi se pare mai simpla varianta aceasta cu cocos :P

Mi-au iesit 46 de bucati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cauta reteta